Tento príspevok bol pôvodne publikovaný na stránke https://kryptomagazin.sk/moznost-o-ktorej-cestovatelia-nevedia-ak-vam-zrusia-let-mozete-ziadat-vratenie-platby/ a autorom článku je . Tento článok je iba kópia originálneho článku.
Ak ste si zakúpili letenku a obchodník vás informoval, že nie je schopný vám službu poskytnúť a platili ste za ňu platobnou kartou, môžete banku požiadať o sprostredkovanie chargeback.
92%
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Sponzorovaný obsah
„Služba je určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou alebo prevodom sa chargeback nevzťahuje,“ vysvetľuje právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.
V prípade zrušenia letu možno podľa nej službu využiť, ak sú splnené podmienky. A teda za letenku sa platilo platobnou kartou a let sa zrušil zo strany obchodníka, od ktorého sa platiteľ pokúsil získať peňažné prostriedky za letenku späť.
Ak bola komunikácia neúspešná, je možné využiť chargeback. Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala.
K žiadosti je potrebné predložiť komunikáciu s obchodníkom, ktorá preukazuje snahu získať peňažné prostriedky späť od obchodníka, doklad o kúpe služby, z ktorého vyplývajú informácie o detaile letu a cene služby.
„Ak bola služba zrušená zo strany obchodníka, je potrebné predložiť potvrdenie o jej zrušení,“ informuje Ďatelinková. Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností, pričom banka v celom procese vystupuje iba v postavení sprostredkovateľa žiadosti.
The post Možnosť, o ktorej cestovatelia nevedia: Ak vám zrušia let, môžete žiadať vrátenie platby appeared first on KRYPTOMAGAZIN.